,
سبد خالی است
ورود

راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات استیل

راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات استیل

شیرآلات استیل از زیباترین انواع شیرآلات است و به دلیل بافت خاص آبکاری خود مورد توجه قرار گرفته است. خش ها و رگه های نامحسوس موجود در آبکاری استیل، با حفظ شیک بودن، این نوع شیرآلات را از سادگی محض خارج کرده و ظرافتی جذاب خلق می کنند. حفظ این زیبایی با نگهداری صحیح و تمیز کردن شیرآلات استیل با روش های اصولی امکان پذیر است. در این مقاله 3 روش مرحله به مرحله برای برق انداختن شیرآلات استیل آورده شده است.


بهترین نحوه تمیز کردن شیرآلات استیل شستشوی ساده با آب گرم و خشک کردن شیرآلات در پایان هر روز است. در بازه های طولانی تر می توانید از محلول آب گرم و مایع ظرفشویی، الکل، شیشه پاک کن، لیمو و جوش شیرین برای برق انداختن شیرآلات استیل استفاده کنید. برای تمیز کردن شیرآلات استیل هرگز از مواد شوینده شیمیایی و اسیدی استفاده نکنید، مگر اینکه به طور خاص برای جرم گیری شیرآلات تولید شده باشند. مواد صنعتی شیمیایی باعث خورده شدن و آسیب دیدن آبکاری شیرآلات می شود و آنها را از شرایط ضمانت خارج می کند.

برق انداختن شیرآلات استیل

به طور کلی، بهترین روش برای برق انداختن شیرآلات، تمیز کردن های سریع و ساده در بازه های زمانی کوتاه و شستشوهای کامل تر در بازه های زمانی طولانی تر است. تمیز کردن شیرآلات فرایند پیچیده ای نیست و صرفاً باید صبر و حوصله کافی داشته باشید و از مواد مناسب استفاده کنید. روش های مختلفی برای برق انداختن شیرآلات استیل وجود دارد. جهت تمیز کاری ساده شیرآلات استیل کافی است از آب گرم و نهایتاً مایع ظرفشویی بر روی حوله میکروفیبر یا نخی نرم استفاده کنید. به صورت روزانه یا هفتگی، پارچه آغشته به کف را بر روی شیرآلات استیل بکشید و سپس سطح شیرآلات را خشک کنید. این روش به آبکاری آسیبی نمی زند، اما به صورت مداوم جرم و چربی سطح شیر را پاک می کند و اجازه تجمع رسوب آب در بازه زمانی بلندتر را نمی دهد.

برای از بین بردن لکه های سمج تر می توانید از شیشه پاک کن یا الکل استفاده کنید که از آب خالی و یا مایع ظرفشویی قدرت لکه بری بیشتری دارد. اگر همچنان نتیجه دلخواه حاصل نشد به سراغ لیمو و جوش شیرین بروید. در مورد رسوب و جرم سرسخت نیز می توانید از مایع تمیز و براق کننده مخصوص شیرآلات، تنها طبق دستور، استفاده نمایید. البته قبل از اینکه به سراغ استفاده از مایع براق کننده بروید بهتر است سری به مقاله تمیز کردن شیرآلات رسوب گرفته بزنید تا نیاز به استفاده از مواد شیمیایی را به حداقل برسانید.

دقت داشته باشید از پارچه یا مسواک زبر برای شستن و خشک کردن استفاده نکنید تا آبکاری شیرآلات دچار خط و خش نشود. در ادامه انواع روش برق انداختن شیرآلات استیل به ترتیب سبک تا رسوب گیری عمیق آورده شده است.

تمیز کردن شیرآلات استیل با آب گرم

برای یک نظافت روتین و منظم استفاده از یک دستمال میکروفیبر نخی که با آب گرم مرطوب شده باشد کار را راه می اندازد. به شرطی که در فواصل زمانی منظم (هر شب یا یک شب در میان) انجام شود تا لکه و اثر انگشت را از روی شیرآلات پاک کند.

  1. یک دستمال میکروفیبر یا دستمال نخی نرم را در آب داغ بخیسانید. سطح شیرآلات استیل را با دستمال نخی خیس خورده در آب داغ پاک کنید.
  2. بلافاصله پس از پایان شستشو سطح شیر را خشک کنید. این مرحله اهمیت زیادی دارد چون در غیر این صورت مواد معدنی موجود در آب به سرعت بر روی شیر تشکیل جرم و رسوب می دهند.
برق انداختن شیرآلات استیل

تمیز کردن شیرآلات استیل با مایع ظرفشویی

برای زمانی از بین بردن رسوب و لکه ها به قدرت بیشتری نیاز دارد می توانید از چند قطره مایع ظرفشویی و آب گرم کمک بگیرید. این ترکیب نتیجه فوق العاده ای دارد و به آبکاری استیل نیز آسیب وارد نمی کند:

  1. چند قطره مایع ظرفشویی به یک کاسه آب گرم اضافه کنید و خوب به هم بزنید. می توانید به جای این کار چند قطره مایع ظرفشویی بر روی یک دستمال میکروفیبر یا نخی نرم بریزید و سپس با مقداری آب گرم روی آن کف درست کنید.
  2. به کمک اسفنج یا دستمال نرم محلول آب و مایع ظرفشویی را بر روی شیرآلات بکشید.
  3. سطح شیرآلات را پس از پایان کار به طور کامل با آب گرم آبکشی کنید تا اثری از سفیدک مایع ظرفشویی بر روی آن نماند.
  4. شیرآلات استیل را با حوله ای نرم خشک کنید تا قطرات آب به جا مانده بر روی آن ایجاد لک و رسوب نکند.
برق انداختن شیرآلات استیل با مایع ظرفشویی

برق انداختن شیرآلات استیل با لیمو ترش

لیمو ترش به دلیل خاصیت اسیدی ملایمی که دارد برای از بین بردن رسوب و جرم شیرآلات مناسب است:

  1. کافی است یک لیمو ترش تازه را برش بزنید.
  2. مقدار کمی جوش شیرین بر روی برش لیمو بریزید.
  3. لیمو را بر روی رسوبات و لکه ها بکشید.
  4. بسته به میزان رسوبات و لکه های روی سطح شیر، 10 تا 15 دقیقه صبر کنید.
  5. با ابر یا اسفنج نرم بر روی سطح شیر بکشید تا رسوبات جدا شوند.
  6. شیرآلات را به دقت آبکشی و خشک نمایید.
نحوه برق انداختن شیرآلات استیل با لیمو ترش

نکات مهم پیش از برق انداختن شیرآلات استیل

با رعایت این چند نکته ساده می توانید تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات استیل خود را بدون آسیب به آبکاری انجام دهید و درخشش و زیبایی آن را برای مدت بیشتری حفظ نمایید:

  • از مواد اسیدی مانند جوهر نمک و یا شوینده های بازی مانند وایتکس و سفیدکننده ها استفاده نکنید که باعث آسیب شدید و درجا به آبکاری شیرآلات می شوند.
  • برای تمیز کردن شیرآلات استیل از اسکاچ، سیم ظرفشویی و برس هاس زبر استفاده نکنید، حتی اگر شیرآلات شما مات و مدل خش دار است. چرا که به مرور زمان باعث افتادن خش های ریز بر روی لایه آبکاری شیرآلات شده و درخشش آنها را از بین می برد.
  • پس از پایان آبکشی حتماً شیرآلات را با دستمال یا حوله نرم خشک کنید تا لکه های آب بر روی آن ایجاد رسوب نکند.
  • تمیز کردن منظم شیرآلات استیل در بازه های زمانی کوتاه تر از تشکیل رسوب های عمیق و سرسخت جلوگیری می کند. در نتیجه نیاز به استفاده از براق کننده ها و محلول های مخصوص شستشوی شیرآلات را در بلند مدت به صفر می رساند. این موضوع احتمال آسیب رسیدن به آبکاری شیرآلات را به دلیل کار با شوینده های قوی از بین می برد و شیرآلاتی همواره براق و تمیز خواهید داشت.

هیچکس نمی تواند تأثیر مثبت شیرآلات تمیز را نادیده بگیرد. قیمت شیرآلات هر چقدر که باشد در نیاز به تمیز کردن شیرآلات تفاوتی ایجاد نمی کند. در مرحله اول بهتر است شیرآلات استیل خود را هر شب تمیز و خشک کنید تا دچار جرم نشود. اما اگر، به هر دلیلی، امکان انجام این کار را نداشتید بهتر است از مواد طبیعی و سبک شروع کنید و اگر کافی نبود به سراغ مواد قوی تر بروید. استفاده از لیمو ترش و جوش شیرین برای برق انداختن شیرآلات استیل از آب گرم و محلول آب و مایع ظرفشویی و حتی الکل قوی تر و موثرتر است. جرم گیر مخصوص شیرآلات نیز سنگر آخر است و تا حد امکان نباید سراغ آن رفت چرا که ممکن است به آبکاری شیرآلات آسیب وارد کند. استفاده از سیم ظرفشویی، مسواک و برس های فلزی و زبر نیز سطح آبکاری شیرآلات را خراش می دهد و حالت براق آن را از بین می برد.


استفاده از اين مقاله صرفا با لينک فعال مجاز است.



دسته بندی: نگهداری از شیرآلات بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

از بین بردن لکه جرم گیر روی شیرآلات

راهنمای تعمیر شیر اهرمی آشپزخانه

راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات استیل

راهنمای از بین بردن رسوب داخل شیرآلات

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

راهنمای تعمیر چکه و گرفتگی شیر پیسوار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی

علت هرز شدن شیر آب چیست و چطور می توان آن را برطرف کرد؟

علت سفت شدن شیر های اهرمی چیست؟ چطور می توان آن را برطرف کرد؟

آموزش خانگی برطرف کردن فشار کم آب در شیر اهرمی و بررسی علت های آن

روش های خانگی از بین بردن رسوب شیرآلات و جرم گیری شیر اهرمی

آموزش قدم به قدم تعمیر شیرآلات اهرمی

علت چکه کردن شیر اهرمی چیست؟ چگونه جلوی چکه آب را بگیریم؟

آموزش تعمیر علمک شیر ظرفشویی، تعویض اورینگ و واشر و رفع نشتی

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

نظرات شما