,
سبد خالی است
ورود

راهنمای تعمیر شیر اهرمی آشپزخانه

راهنمای تعمیر شیر اهرمی آشپزخانه

تعمیر شیر اهرمی ظرفشویی: آموزش تعمیر علمک شیر ظرفشویی، تعویض واشر و اورینگ علمک شیر ظرفشویی، نحوه تعویض علمک شیر ظرفشویی، رفع چکه و نشت آب از شیر ظرفشویی و... احتمالاً شیر ظرفشویی شما زمانی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا کرده است. مشکلات شیر ظرفشویی ممکن است، مانند شل شدن شیر ظرفشویی، ساده باشد و یا مانند نشت آب از شیر ظرفشویی یا کم شدن فشار آب پیچیده تر. آگاهی از مراحل تعمیر شیر اهرمی آشپزخانه می تواند شما را در جهت حل کردن سریع مشکل و یا ارائه توضیح دقیق به تعمیرکار یاری کند. در این مقاله روش تعمیر شل شدن شیر سینک ظرفشویی، تعمیر نشتی شیر ظرفشویی، هرز شدن و سفت شدن آن، تعمیر کم شدن فشار آب و... بررسی شده است. با ما همراه باشید.


آشنایی با روش تعمیر شیر اهرمی ظرفشویی شما را از دردسر نجات می دهد! شیر آشپزخانه ممکن است دچار مشکلاتی مانند شل شدن شیر سینک، کم شدن فشار آب ظرفشویی، هرز/سفت شدن و نشت آب از شیر ظرفشویی شود. بسته به ایراد پیش آمده، تعمیر شیر آشپزخانه نیاز به تعویض اورینگ و واشر، تعویض مغزی شیر اهرمی ظرفشویی، تنظیم فشار مهره کارتریج و رسوب گیری و... دارد.

ابزار جهت تعمیر شیر آب ظرفشویی

ابزار مورد نیاز جهت تعمیر شیر آب ظرفشویی

بسته به نوع ایراد و علت آن، برای تعمیر شیر اهرمی آشپزخانه به ابزارهای متفاوتی نیاز دارید که با همه یا تعدادی از آن ها کار خواهید داشت. بهتر است، پیش از شروع کار، ابزارهای متناسب با اشکال پیش آمده را کنار دست خود داشته باشید. به طور کلی، جهت تعمیر شیر ظرفشویی به ابزارهایی از میان موارد زیر نیاز دارید:

  • آچار آلن: جهت باز و بسته کردن پیچ دسته اهرمی
  • آچار فرانسه: جهت باز و بسته کردن مهره ها در صورت نیاز
  • تُرک متر: جهت تنظیم فشار بستن مهره کارتریج. در صورتی که ترک متر در دسترس نبود، می توانید با چند بار آزمون و خطا فشار مناسب را پیدا کنید.
  • نوار تفلون: جهت آب بندی در صورت نیاز
  • دستمال، حوله و لگن
  • سرکه سفید: جهت رسوب گیری و رفع گرفتگی قطعات شیر ظرفشویی

تعمیر شیر اهرمی ظرفشویی

همانطور که هر روز تجربه می کنید شیر ظرفشویی یکی از پرکاربردترین شیرآلات در منزل است که ممکن است، به هر دلیلی، دچار ایراد شود. از آنجا که این ایراد باعث لنگ ماندن زندگی زورمره می شود تعمیر شیر آشپزخانه و به طور کلی تعمیر شیر اهرمی، در کوتاه ترین زمان ممکن، اهمیت بالایی دارد. اگر مشکل اساسی پیش نیامده باشد و فقط عملکرد بعضی از قطعات شیر با اشکال روبه رو شده باشد، تعمیر شیر اهرمی ظرفشویی توسط کاربران غیر فنی نیز قابل انجام است. به طور خلاصه، تعمیر شیر آب آشپزخانه در موارد زیر انجام می شود:

  • تعمیر چکه و نشت آب از شیر ظرفشویی
  • تعمیر کم شدن فشار آب شیر ظرفشویی
  • تعمیر شل شدن شیر سینک ظرفشویی
  • تعمیر سفت شدن شیر ظرفشویی اهرمی
  • تعمیر هرز شدن دسته شیر ظرفشویی

در ادامه علت هر یک از این ایرادات و روش رفع آن آورده شده است.

تعمیر چکه و نشتی شیر ظرفشویی

چکه و نشت آب از شیر ظرفشویی ممکن است در سه حالت زیر خود را نشان دهد که خلاصه ای از آن به شرح زیر است:

  • نشت آب از زیر دسته اهرمی شیر ظرفشویی که با سفت کردن مهره کارتریج و یا تعویض کارتریج برطرف می شود.
  • نشت آب به زیر سینک از محل قرار گرفتن شیر ظرفشویی بر روی سینک که با تعویض اورینگ کف شیر ظرفشویی و یا استفاده از چسب آکواریوم برطرف می شود.
  • نشت آب از قطعات زیر سینک مانند اورینگ شیلنگ پیسوار یا واشر مهره شیلنگ پیسوار و یا بخش پِرِس شیلنگ زیر بند که با تعویض این قطعات برطرف می شود.
  • تعویض مغزی شیر اهرمی ظرفشویی
  • نشت آب از علمک شیر ظرفشویی که ممکن است از محل اتصال علمک به بدنه شیر ظرفشویی و یا از سر علم شیر ظرفشویی رخ دهد. این ایرادات نیز به ترتیب با تعویض اورینگ واسطه علمک و یا تعویض واشر پرلاتور سر علمک برطرف می شود. در صورتی که نشتی از علم شیر ظرفشویی هنگام بسته بودن شیر اتفاق بیافتد ایراد از کارتریج است و با تعویض آب برطرف می شود. مقاله تعمیر علمک شیر ظرفشویی به مراحل گام به گام برطرف کردن نشتی از محل علمک و سایر مشکلات علم ظرفشویی اختصاص داده شده است. کافی است محل نشتی را تعیین کنید و بدون اتلاف وقت به کمک این مقاله مساله را برطرف نمایید.

اگر همچنان به اطلاعات بیشتری در زمینه چکه کردن شیر آب نیاز دارید، مقاله تعمیر چکه شیر آب اهرمی را دنبال کنید.

تعمیر کم شدن فشار آب شیر ظرفشویی

کم شدن فشار آب یکی از مشکلات آزار دهنده در شیرآلات است که روند فعالیت های روزانه را با کندی رو به رو می کند. انواع علت کم شدن فشار آب شیر ظرفشویی عبارتند از:

  • گرفتگی شیر ظرفشویی به دلیل تجمع رسوب در قطعات داخلی مانند پرلاتور، توری کارتریج، توری شیر پیسوار
  • خرابی کارتریج
  • خرابی و جرم گرفتگی آب گرمکن
  • خرابی سیفون توالت و نشت آب
  • کم بودن فشار آب لوله های اصلی آب شهری و یا ساختمان به دلیل رسوب گرفتگی و یا نشتی

به طور خلاصه، در صورتی که با مشکل کم شدن فشار آب ظرفشویی رو به رو هستید، باید این کارها را انجام دهید:

  • پیش از هر کار، بخش های داخلی شیر آشپزخانه خود را رسوب زدایی کنید.
  • در صورت برطرف نشدن مشکل، کارتریج شیر ظرفشویی را تعویض و فشار آب را چک کنید.
  • اگر مساله برطرف نشد خرابی یا جرم گرفتگی آبگرمکن و نشتی سیفون توالت را چک کنید.
  • در مرحله بعد، با یک لوله کش مجرب تماس بگیرید تا سیستم لوله کشی منزل و ساختمان را بررسی کند و اقدامات لازم، مانند نصب پمپ، را انجام دهد.
  • در نهایت، اگر فشار آب همچنان پایین بود احتمالاً ناشی از فشار کم آب در لوله های آب شهری است و زمان تماس با سازمان آب و فاضلاب جهت پیگیری موضوع فرا رسیده.

در مقاله علت کم شدن فشار آب ظرفشویی به طور جامع به بررسی این اشکالات و مراحل قدم به قدم برطرف کردن آن ها پرداخته شده است. در صورت نیاز به مطالعات تکمیلی در مورد کلیات فشار کم شیر اهرمی می توانید به مقاله انواع علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی سری بزنید و در صورت بروز مشکل در مراحل رسوب گیری می توانید از مقاله تمیز کردن شیرآلات رسوب گرفته یا رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی کمک بگیرید.

همه ابزار و تجهیزات، از جمله شیرآلات، به مرور زمان فرسوده می شوند و ممکن است نیاز به نگهداری و سرویس پیدا کنند. یکی از مهارت هایی که از آموختن آن پشیمان نخواهید شد آشنایی با روش تعمیر شیر اهرمی ظرفشویی است. برای این کار به ابزارهای پیچیده نیاز ندارید و با کمی بررسی و شناسایی می توانید به کمک یک راهنمای تعمیر شیر اهرمی آشپزخانه اشکال را برطرف کنید. اشکالات شیر ظرفشویی به طور کلی شامل نشت آب، کم شدن فشار آب، شل شدن شیر ظرفشویی یا سفت شدن و هرز شدن شیر آشپزخانه است. هر کدام از این ایرادات دلایل مشخصی دارند که با تشخیص علت می توانید مراحل تعمیر آن را انجام دهید.

استفاده از اين مقاله صرفا با لينک فعال مجاز است.



دسته بندی: نگهداری از شیرآلات بلاگ دانستنی های شیر ظرفشویی

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

از بین بردن لکه جرم گیر روی شیرآلات

راهنمای تعمیر شیر اهرمی آشپزخانه

راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات استیل

راهنمای از بین بردن رسوب داخل شیرآلات

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

راهنمای تعمیر چکه و گرفتگی شیر پیسوار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی

علت هرز شدن شیر آب چیست و چطور می توان آن را برطرف کرد؟

علت سفت شدن شیر های اهرمی چیست؟ چطور می توان آن را برطرف کرد؟

آموزش خانگی برطرف کردن فشار کم آب در شیر اهرمی و بررسی علت های آن

روش های خانگی از بین بردن رسوب شیرآلات و جرم گیری شیر اهرمی

آموزش قدم به قدم تعمیر شیرآلات اهرمی

علت چکه کردن شیر اهرمی چیست؟ چگونه جلوی چکه آب را بگیریم؟

آموزش تعمیر علمک شیر ظرفشویی، تعویض اورینگ و واشر و رفع نشتی

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

نظرات شما