,
سبد خالی است
ورود

شیرآلات چشمی (اتوماتیک) چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

شیرآلات چشمی (اتوماتیک) چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

ایده طراحی و تولید شیرآلات اتوماتیک یا شیر چشمی ساخت شیرآلاتی ارگونومیک با قابلیت مصرف بهینه آب و افزایش سطح بهداشت است. کاربران می توانند بدون استفاده از دست خود با این نوع شیرآلات کار کنند. این ویژگی منحصر به فرد مدت‌هاست که مورد پسند خیلی از ادارت، مراکز خرید، مراکز تفریحی و هتل‌های لوکس بوده است. اما سودمندی، راحتی و همچنین هزینه معقول این شیرهای سنسوردار به تدریج منجر به ورود آن‌ها به سرویس های بهداشتی و آشپزخانه‌های خانگی شده و یک وسیله مورد نیاز برای منازل مدرن به شمار می رود.

شیرآلات چشمی، که با نام شیرآلات سنسوردار، اتوماتیک و غیر لمسی نیز شناخته می شود، بدون نیاز به تماس دست جریان آب را قطع و وصل می کند. سنسور این نوع شیرآلات وجود مانع یا حرکت در جلوی شیر آب را به کمک اشعه مادون قرمز یا امواج مافوق صوت شناسایی کرده و فرمان برقراری و یا قطع جریان آب را ارسال می کند. شیر چشمی سطح بهداشت بالاتر و حداکثر صرفه جویی در مصرف آب را فراهم می آورد.

شیر روشویی چشمی استیل

شیرآلات چشمی با سنسوردار چیست؟

شیرآلات چشمی شیرآلاتی اتوماتیک است که بدون تماس دست جریان آب را وصل و قطع می کنند. این نوع شیرآلات به واسطه یک سنسور یا چشم الکترونیکی وجود مانع و حرکت را شناسایی کرده و بر طبق آن جریان آب را برقرار می کند. از آنجا که پایه عملکرد شیرآلات سنسوردار تشخیص حرکت است، با کنار کشیدن دست از جلوی چشمی، شیر آب پس از مدت کوتاه معین بسته شده و در مصرف آب کاهش چشمگیری ایجاد می شود.

به دلیل سطح بهداشت بالایی که شیرآلات اتوماتیک فراهم می آورد استفاده از این مدل ها مدت هاست در سرویس بهداشتی اماکن عمومی (سینما، پارک و فرودگاه) و بیمارستان ها بسیار رایج است. این تکنولوژی به تازگی نیز راه خود را به خانه کاربران باز کرده و در سرویس حمام و دستشویی و همچنین آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

شیرآلات چشمی مشکی

نحوه عملکرد شیرآلات سنسوردار

سنسور شیرآلات چشمی به کمک اشعه مادون قرمز و یا امواج اولترا سونیک (مافوق صوت) حرکت را تشخیص داده و با ارسال سیگنالِ الکترونیکی شیر آب را فعال می کند. این مکانیزم به شیر چشمی اجازه می دهد تا زمان باز و بسته کردن آب را با توجه به وجود/عدم وجود حرکت یا مانع تعیین کند. معمولاً حدود 2 تا 3 ثانیه پس از کنار کشیدن دست ها آب به طور خودکار قطع می شود. اما کاربر می تواند این مدت زمان را بر طبق نیاز خود تنظیم کند. علاوه بر این، سرعت فعال شدن سنسور (زمان مورد نیاز برای برقراری جریان آب پس از قرار گرفتن دست در دیدرس سنسور) و میدان دید سنسور (معمولاً 10 تا 15 سانتی متر) نیز قابل تنظیم است. مجموعه تنظیمات متنوع این شیرها به آن ها اجازه می دهد تا عملکرد خود را به طور کامل با نیازهای کاربر تطابق دهند.

مزایا و معایب شیر چشمی

شیر چشمی متناسب با ویژگی ها و مکانیزم خود مزایا و معایبی دارد. مثلاً شیرآلات چشمی اتوماتیک سطح بهداشت بالایی فراهم می آورد و در مصرف آب و هزینه قبض آب نیز صرفه جویی می کند. در حالی که به دلیل ساختار پیچیده تر، نصب و تعمیر احتمالی آن هزینه بیشتری دارد و باید توسط متخصص نصب انجام شود. در مقاله مزایا و معایب شیرآلات چشمی این موارد به طور کاملاً کاربردی و دقیق بررسی شده است تا در زمینه خرید شیر چشمی راهنمای شما باشد.

قابلیت های شیرآلات چشمی

از آنجا که شیرآلات چشمی نوعی از شیرآلات هوشمند است می تواند آپشن های هیجان انگیزی داشته باشد. البته در زمان خرید باید امکانات مدل مورد نظر را به صورت دقیق تر بررسی کنید، چون این امکانات در تمام مدل های شیر اتوماتیک به صورت پیش فرض وجود ندارند. برخی از این قابلیت ها و امکانات عبارتند از:

  • نمایشگر هشدار اتمام باتری
  • شستشوی خودکار آب مانده در شیر برای جلوگیری از طعم و بوی بد آب در صورت عدم استفاده طولانی مدت
  • حسگر قابل برنامه ریزی و امکان خاموش کردن سنسور جهت استفاده در مواقع خاص
  • تنظیم دمای آب در درجه مطلوب به واسطه سنسور تعبیه شده در شیر
  • امکان نمایش دما و میزان آب مصرف شده بر روی نمایشگر
شیرآلات اتوماتیک روشویی

شیرآلات چشمی یکی از انواع جذاب شیرآلات است که ابتدا در اماکن عمومی رایج بود و سپس به دلیل بهداشتی و کاربردی بود در منازل نیز باب شده است. این نوع شیرآلات بدون دخالت دست و به کمک سنسور اولتراسونیک یا مادون قرمز کار می کند. ساختار شیر چشمی نسبت به شیرآلات با عملکرد تماماً مکانیکی پیچیده تر است و قطعاتی مانند سنسور، شیر سلنوئیدی، منبع تغذیه و کابل و اتصالات ضد آب دارد. در نتیجه، نصب و راه اندازی آن ها نیز دشوارتر است و باید توسط متخصص صورت گیرد. انواع شیرآلات اتوماتیک را می توان به شیرآلات چشمی دیواری، ایستاده بر روی سینک و کانتر، توکار و دیجیتال دسته بندی کرد. شناخت قابلیت ها، مزایا و معایب شیرآلات چشمی در کنار نکاتی که در راهنمای خرید شیرآلات آمده است.

استفاده از این مقاله صرفا با لینک فعال مجاز است.



دسته بندی: دانستنی های شیرآلات بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

شیرآلات چشمی (اتوماتیک) چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

معایب و مزایای شیرآلات چشمی چیست؟

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

راهنمای خرید شیرآلات توکار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

شیر مخلوط چیست و انواع آن کدام است؟

راهنمای خرید علم دوش

راهنمای ترمیم آبکاری شیرآلات دست دوم در منزل

مزایا و معایب شیرآلات طلایی (براق و مات)

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

بررسی جنس، کیفیت، مزایا و معایب شیرآلات سفید

شیرآلات بهداشتی کم مصرف لزوماً فشار آب را کاهش نمی دهد! چرا؟

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

بهترین و پرفروش ترین شیرآلات ایرانی

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

قیمت خرید و مشخصات شیرآلات اهرمی

آیا می دانید تولید شیرآلات بهداشتی (شیرآلات ساختمانی) چگونه است؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر روشویی

قیمت و خرید شیرآلات لوکس کاویان

شیرآلات ارزان کاویان

مقایسه انواع آبکاری و معرفی بهترین رنگ شیرآلات!

تولید و ساخت شیرآلات در ایران از چه سالی شروع شد؟

6 نکته درباره صرفه جویی در مصرف آب

تاریخچه شیرآلات در جهان

چرا شيرآب سرد هميشه درسمت راست تنه شيرآلات (از روبرو) قرار دارد؟

نظرات شما