,
سبد خالی است
ورود

معایب و مزایای شیرآلات چشمی چیست؟

معایب و مزایای شیرآلات چشمی چیست؟

شیرآلات سنسوردار یا چشمی، که به شیرآلات اتوماتیک نیز معروف است، یکی از گزینه های جذاب برای سرویس های بهداشتی عمومی به حساب می آید که راه خود را به خانه کاربران نیز باز کرده است. با وجود قیمت بالاتر و پیچیدگی بیشتر نصب، این مدل گزینه ای مناسب برای بهبود تجربه کاربری، سطح بهداشت و مصرف بهینه منابع آب رو به پایان در جهان ماست. در این مقاله مزایا و معایب شیرآلات چشمی به تفصیل آورده شده است.

شیر چشمی به واسطه حسگر مادون قرمز یا مافوق صوت داخلی خود امکان کنترل جریان آب بدون تماس دست را به کاربران می دهد. این ویژگی مجموعه ای از مزایا و معایب شیرآلات چشمی را رقم می زند. برخی مزیت های شیر چشمی عبارتند از: صرفه جویی در مصرف آب، سطح بهداشت بالاتر، تجربه کاربری ساده و جذاب، نظافت آسان تر و... . برخی معایب شیرآلات چشمی نیز عبارتند از: قیمت بالاتر، هزینه و پیچیدگی بالاتر نصب و تعمیر. در نظر داشته باشید شیرآلات چشمی که دارای دو منبع تغذیه برق و باتری هستند در صورت قطعی برق دچار مشکل نمی شوند.

تمایز شیرآلات چشمی نسبت به شیرآلات اهرمی چیست؟

ایده طراحی و تولید شیرآلات چشمی یا سنسوردار امکان کنترل جریان آب بدون نیاز به تماس دست است. فناوری این نوع شیرآلات یک حسگر امواج مافوق صوت و یا مادون قرمز است که به دست های انسان (موانع موجود در جلوی چشمی) واکنش نشان می دهد و باعث باز یا بسته شدن آب می شود. این ویژگی منحصر به فرد مدت هاست که مورد پسند خیلی از ادارت، مراکز خرید، مراکز تفریحی و هتل های لوکس قرار گرفته و در کنار سایر شیرآلات رایج شده است. اما سودمندی، راحتی و کارایی شیرهای چشمی کم کم منجر به ورود آنها به سرویس های بهداشتی و آشپزخانه های خانگی شده و می توان گفت یک وسیله مورد نیاز برای منازل مدرن به شمار می رود. در مقاله شیرآلات چشمی چیست؟ مطالب کاملی در مورد ساختار، نحوه عملکرد و انواع شیرآلات چشمی آورده شده که در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید. در ادامه این مقاله معایب و مزایای شیرآلات اتوماتیک را خواهید شناخت.

معایب و مزایای شیرآلات چشمی

مزایا و معایب شیرآلات چشمی

کارایی و مزایای شیرآلات چشمی باعث شده است تا این نوع شیرآلات، چه در فضای عمومی و چه در خانه ها، از انواع شیرآلات محبوب به حساب بیایند. سطح بهداشت بالاتر و صرفه جویی در مصرف آب فقط دو نمونه از مزیت های شیرآلات چشمی هستند که معایبی مانند قیمت بالاتر و پیچیدگی نصب و تعمیر حریف آن ها نشده اند. در ادامه مزایا و معایب شیرآلات چشمی بررسی شده است.

مزایای شیرآلات چشمی

استفاده از شیرآلات چشمی در اماکن عمومی، تجاری و حتی منزل تجربه کاربری بهتری فراهم می آورد. در مجموع، شیرآلات سنسوردار برای هر که از آن استفاده می کند سودمند و کارآمد است. مزایای شیرآلات چشمی عبارتند از:

  • عملکرد کاملاً اتوماتیک

    شیرآلات چشمی به واسطه سنسور خود به صورت کاملاً اتوماتیک عمل می کند و نیازی به دخالت دست برای باز و بسته کردن شیر وجود ندارد. همچنین، دمای آب نیز به واسطه یک اهرم کوچک از پیش تعیین می شود و یا به کمک سنسور متعادل می ماند تا همواره آب در دمای مطلوب در دسترس باشد. این ویژگی ها باعث می شود کهنسالان و حتی کودکان به سادگی بتوانند با شیرآلات چشمی کار کنند.

  • سطح بهداشت بالاتر

    از آنجا که افراد برای استفاده از آب نیازی به تماس فیزیکی با شیر چشمی ندارند، امکان سرایت ویروس و میکروب بین کاربران کاهش پیدا می کند. همین موضوع شیرآلات چشمی را به انتخابی محبوب برای فضاهای عمومی تبدیل کرده است.

  • مصرف بهینه آب

    گاهی اوقات ممکن است در زمان شستشوی دست ها آب باز بماند و یا کودک شما فراموش کند شیر آب را ببندد. در این صورت مقادیر زیادی آب اتلاف می شود. به کمک سنسور تعبیه شده در مکانیزم شیرآلات چشمی جریان آب پس از اتمام شستشو و یا با کنار رفتن دست کاربر به صورت خودکار قطع می شود و میزان هدر رفت آب به حداقل می رسد. شیرآلات چشمی شیرآلاتی پایدار و حافظ محیط زیست است. البته باید توجه داشت شرط اولیه این موضوع تنظیم درست سنسور است.

  • کاهش مبلغ قبض آب

    شیرآلات چشمی مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این موضوع علاوه بر اهمیتی که از نظر محیط زیستی دارد باعث کاهش قابل توجه مبلغ قبض آب در بلند مدت نیز می شود که از نظر مالی به نفع کاربران است.

  • دوام بیشتر

    از آنجا که برای کار با شیرآلات اتوماتیک نیازی به تماس دست و باز و بسته کردن اهرم به صورت دائم وجود ندارد استهلاک این شیرآلات کمتر است و در نتیجه نگهداری از آن نیز ساده تر است.

  • نظافت ساده تر

    از آنجا که نیازی به تماس دست آلوده یا چرب برای باز کردن و دست خیس برای بستن آب با شیرآلات چشمی وجود ندارد، این شیرآلات کمتر دچار لکه یا رسوب آب و اثر انگشت می شود. پس تمیز کردن آن می تواند در بازه های زمانی طولانی تری نسبت به شیرآلات اهرمی صورت پذیرد و ساده تر و سریعتر نیز خواهد بود.

  • سبک مدرن و ظاهر جذاب

    از آنجا که شیرآلات سنسوردار معمولاً دسته اهرمی ندارند بسیار مدرن و لوکس هستند، مخصوصا اگر از انواع توکار باشند. این نوع شیرآلات بهداشتی با ظاهر ساده و مینیمال خود مکمل فضای مورد نظر شما خواهند بود. مخصوصاً درآشپزخانه های امروزی، که شیرآلات نصب شده بیشتر در معرض دید میهمانان و افراد خارج از آشپزخانه قرار دارد، شکل ظاهری شیر ظرفشویی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

معایب و مزایای شیرآلات چشمی

معایب شیرآلات چشمی

مانند هر محصول دیگری، شیرآلات اتوماتیک نیز چند نکته منفی دارند، که ممکن است انتخاب آن ها را تحت تأثیر قرار دهند. معایب شیرآلات چشمی عبارتند از:

  • قیمت بالاتر شیرآلات چشمی

    این نوع شیرآلات نسبت به شیرآلات معمولی گران تر است. دلیل این موضوع نیز سنسور، منبع تغذیه و در کل کیت الکترونیکی به کار رفته به عنوان مکانیزم اصلی آن است. البته با کاهش مصرف آب و مبلغ قبض آن این قیمت بالاتر در بلند مدت جبران می شود.

  • پیچیدگی و هزینه نصب شیر چشمی

    نصب شیرآلات چشمی نسبت به نصب شیرآلات اهرمی معمولی پیچیده تر است. در زمان نصب شیرآلات چشمی باید سنسور و منبع تغذیه به صورت صحیح تنظیم و نصب شوند تا عملکرد شیر در بهترین حالت ممکن باشد. به همین دلیل نصب شیر اتوماتیک باید توسط متخصص صورت پذیرد که طبیعتاً هزینه بالاتری دارد.

  • هزینه بالاتر تعمیر شیرآلات اتوماتیک

    در صورت بروز اشکال و نیاز به تعمیرات نیز عیب یابی شیر چشمی دشوارتر از شیرآلات اهرمی است و قطعات آن، مانند سنسور یا بورد الکترونیکی، نیز قیمت بالاتری دارند.

شیرآلات چشمی، با توجه به ساختار منحصر به فردش، در مقایسه با انواع شیرآلات دارای مزایا و معایب خاصی است. این شیرآلات به مصرف بهینه آب و حفظ بهداشت کمک می کند، ظاهری مینیمال و جذاب و عملکردی کاملاً اتوماتیک دارد، با وجود قیمت بالای خرید، نصب و نگهداری این نوع شیرآلات در بلند مدت باعث کاهش مبلغ قبض آب می شود. شیرآلات اتوماتیک می تواند با برق، باتری، هر دو و یا به کمک دسته اهرمی کار کند. پس در صورت قطعی برق نگرانی ای بابت عدم دسترسی به آب وجود نخواهد داشت.

استفاده از این مقاله صرفا با لینک فعال مجاز است.



دسته بندی: دانستنی های شیرآلات بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ارتفاع و موقعیت استاندارد نصب انواع شیرآلات روکار و توکار

شیرآلات چشمی (اتوماتیک) چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

معایب و مزایای شیرآلات چشمی چیست؟

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

راهنمای خرید شیرآلات توکار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

شیر مخلوط چیست و انواع آن کدام است؟

راهنمای خرید علم دوش

راهنمای ترمیم آبکاری شیرآلات دست دوم در منزل

مزایا و معایب شیرآلات طلایی (براق و مات)

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

بررسی جنس، کیفیت، مزایا و معایب شیرآلات سفید

شیرآلات بهداشتی کم مصرف لزوماً فشار آب را کاهش نمی دهد! چرا؟

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

بهترین و پرفروش ترین شیرآلات ایرانی

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

قیمت خرید و مشخصات شیرآلات اهرمی

آیا می دانید تولید شیرآلات بهداشتی (شیرآلات ساختمانی) چگونه است؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر روشویی

قیمت و خرید شیرآلات لوکس کاویان

شیرآلات ارزان کاویان

مقایسه انواع آبکاری و معرفی بهترین رنگ شیرآلات!

تولید و ساخت شیرآلات در ایران از چه سالی شروع شد؟

6 نکته درباره صرفه جویی در مصرف آب

تاریخچه شیرآلات در جهان

چرا شيرآب سرد هميشه درسمت راست تنه شيرآلات (از روبرو) قرار دارد؟

نظرات شما