,
سبد خالی است
ورود

راهنمای خرید و مقایسه انواع سینک ظرفشویی

راهنمای خرید و مقایسه انواع سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی یکی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه است که تنوع گسترده ای از جنس، مدل، رنگ و تعداد لگن دارد. ضخامت، عمق و قیمت انواع سینک ظرفشویی متفاوت است و هر یک ظاهر و روش نصب خاص خود را دارند. سینک آشپزخانه، مانند شیر ظرفشویی، علاوه بر تأثیری که در دکوراسیون دارد بسیار پرکاربرد نیز هست. به همین دلیل برای خرید بهترین سینک ظرفشویی باید ویژگی های ظاهری سینک را در کنار کاربرد مورد نظر خود و فاکتورهای تعیین کننده کیفیت در نظر بگیرید. در این راهنمای خرید سینک ظرفشویی به معرفی انواع سینک ظرفشویی، ویژگی ها و کاربرد هریک پرداخته ایم.


قیمت سینک ظرفشویی با توجه به عواملی مانند جنس، تعداد لگن، مدل و ... تعیین می گردد. سینک آشپزخانه در جنس های استیل، سنگی، سرامیکی، مسی، چدنی، شیشه ای و... تولید می شود. هریک از این انواع سینک ظرفشویی می تواند تگ لگنه، دو لگنه و یا چند لگنه باشد و بسته به محل قرار گرفتن سینی راست لگن و یا چپ لگن نامیده می شود. علاوه بر این، ضخامت و عمق لگن هر سینک نیز با توجه به جنس و طراحی آن متفاوت است و می تواند نیازهای گوناگون را پوشش دهد. در نهایت، سینک ظرفشویی از نظر روش نصب به انواع سینک ظرفشویی روکار، توکار و سینک ظرفشویی زیرکار دسته بندی می شود که هر یک مزایای خاص خود را دارد. برای خرید بهترین سینک ظرفشویی می توانید از یک راهنمای خرید سینک ظرفشویی کمک بگیرید که چک لیستی از نکات مهم در این زمینه را فراهم می آورد.

مقایسه انواع سینک روکار، توکار و زیرکار

سینک روکار از قدیمی ترین انواع سینک آشپزخانه است و معمولاً از ورقه استیل ساخته می شود. برای نصب سینک ظرفشویی روکار نیازی به برش چارچوبی در صفحه پیشخوان نیست. عرض این نوع سینک با عرض کابینت برابر است و لبه سینک روکار در واقع لبه جلویی کابینت را به طور کامل می پوشاند. نصب این نوع سینک ظرفشویی در مقایسه با نصب سینک توکار و زیرکار ساده تر است چراکه نیازی به دقت مضاعف در برش پیشخوان متناسب با ابعاد سینک ندارید. انواع شیرآلات ظرفشویی بر روی سینک روکار نصب می شوند و نه بر روی کانتر یا پیشخوان.
یک سینک ظرفشویی روکار بر خلاف سینک روکار، سینک توکار و زیر کار کل عرض کابینت را نمی پوشانند و برای نصب آن ها نیاز به تعبیه چارچوبی در سطح پیشخوان است. پس دور سینک توکار و زیرکار از چهار طرف با کابینت محصور می شود.
یک سینک ظرفشویی توکار پس تفاوت سینک توکار و زیرکار چیست؟ تفاوت اینجاست که سینک توکار از بالا داخل چارچوب تعبیه شده در پیشخوان قرار می گیرد؛ در حالی که سینک زیرکار از زیر سینک در محل چارچوب برش داده شده به پیشخوان متصل می شود. سینی و لبه های سینک توکار در سطح پیشخوان قابل مشاهده است امّا تنها گردی لگن سینک زیرکار از بالای پیشخوان دیده می شود.
یک سینک ظرفشویی زیرکار نصب این دو نوع سینک نیاز به دقت بیشتری نسبت به نصب انواع سینک روکار دارد و برای نصب سینک زیرکار بهتر است حتماً از نصاب حرفه ای کمک بگیرید. شیرآلات ظرفشویی بر روی صفحه سینک توکار امّا مستقیماً بر روی کانتر و در کنار سینک زیرکار و نصب می شود.

قیمت انواع سینک ظرفشویی

از نظر قیمت تفاوت چندانی میان قیمت انواع سینک ظرفشویی بر اساس محل نصب وجود ندارد و دامنه قیمت هر نوع سینک ظرفشویی از قیمت سینک ارزان تا لوکس را شامل می شود. قیمت سینک آشپزخانه با در نظر گرفتن مواردی مانند جنس، ضخامت و تعداد لگن تعیین می شود و ارتباط چندانی با نوع سینک ندارد. در نهایت پیچیدگی نصب، سلیقه شما و دکوراسیون مورد علاقه تان است که به خرید بهترین سینک ظرفشویی می انجامد.

شیر ظرفشویی مناسب برای هر سینک ظرفشویی

شیرآلات آشپزخانه در مدل ها و رنگ های بسیار متنوعی تولید می شود و از نظر محل نصب در دو دسته کلی ایستاده و دیواری قرار می گیرد. شیرآلات دیواری بر روی دیوار در بالای سینک ظرفشویی نصب می شود و شیرآلات ایستاده بر روی کانتر و یا سینک ظرفشویی. الزامات نصب شیرآلات آشپزخانه ایستاده بر روی کانتر و سینک ظرفشویی یکسان است. در نتیجه، می توانید برای سینک روکار، توکار و زیرکار خود از میان انواع شیر ظرفشویی دو منظوره، شیر ظرفشویی شاوری و شیر ظرفشویی فنری انتخاب کنید. قیمت شیرآلات ظرفشویی بر اساس مکانیزم عملکرد، پیچیدگی تولید و طراحی، وزن و گارانتی تعیین می شود و سلیقه و بودجه مورد نظر شما تعیین کننده انتخاب یک شیر ظرفشویی است و نه نوع سینک. در صورت نیاز به آشنایی با انواع مختلف شیرآلات آشپزخانه می توانید به راهنمای خرید شیر ظرفشویی مراجعه نمایید.

جنس سینک ظرفشویی

از آنجا که در گذشته وجه دکوراتیو سینک آشپزخانه چندان مطرح نبود، بیشتر سینک های آشپزخانه از جنس استیل تولید می شد. امّا به مرور زمان و افزایش اهمیت این محصول در دکوراسیون منزل، سینک ظرفشویی از متریال گوناگون مانند سنگ (سنگ مرمر، سنگ صابونی، گرانیت یا کامپوزیت، کورین و کوارتزسرامیک، چدن، مس و حتی شیشه نیز تولید شد. امروزه برای هر سلیقه و سبک دکوراسیون می توانید یک سینک ظرفشویی با جنس مناسب در بازار پیدا کنید. در این بند به صورت خلاصه جنس انواع سینک ظرفشویی را مقایسه کرده ایم.

  • سینک ظرفشویی استیل یکی از رایج ترین و به صرفه ترین انواع سینک ظرفشویی روکار، توکار و زیرکار به حساب می آید که زنگ نمی زند و به راحتی تمیز می شود.
  • سینک ظرفشویی سنگ مرمر مقاوم، لوکس و گران قیمت است و جلوه بسیار زیبایی دارد. امّا ممکن است پس از مدتی درخشش اولیه را از دست بدهد.
  • سینک سنگ صابونی از انواع جدیدتر سینک ظرفشویی به حساب می آید که می توان لبه های آن را به شکل منحنی برش داد. امّا نسبت به سینک هایی از جنس سنگ کورین و کوارتز مقاومت کمتری در مقابل خراش دارد.
  • سینک ظرفشویی کورین، که از سنگ مصنوعی تولید می شود، از نظر رنگ تنوع بسیاری دارد و به دلیل بافت خود ضد خش و آنتی باکتریال است و به آسانی تمیز می شود.
  • سینک سنگ کوارتز به دلیل خش برنداشتن خاصیت آنتی باکتریال بیشتری نسبت به سنگ کورین دارد. کوارتز یکی از مقاوم ترین انواع سنگ ها در برابر خط و خش و گرماست که به صورت طبیعی و مصنوعی تولید می شود.
  • سینک گرانیتی (کامپوزیتی) آنتی باکتریال است، در برابر گرما و خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد (تا 280 درجه سانتیگراد) و از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع است. با وجود شباهت ظاهری این سینک ها به سینک کورین، کیفیت و قیمت سینک های گرانیتی معمولاً بالاتر است.
  • سینک ظرفشویی سرامیکی مقاومت مناسبی دارد امّا از سینک گرانتی مقاوم تر نیست. این نوع سینک بیشتر به رنگ سفید (براق و مات) تولید می شود.
  • سینک ظرفشویی چدنی از نظر ظاهری مشابه با سینک ظرفشویی استیل است امّا وزن و مقاومت بالاتری دارد.
  • سینک ظرفشویی مسی مقاومت و استحکام بالایی دارد و به دو صورت دستی و ماشینی در ضخامت های گوناگون تولید می شود. نکته مهم در مورد این نوع سینک ها خاص و چشمگیر بودنشان است.
  • سینک ظرفشویی مسی
  • سینک شیشه ای معمولاً از جنس شیشه سکوریت نشکن است. این نوع سینک فانتزی برای هماهنگی با هود و گاز صفحه شیشه ای ایده آل است و به آسانی تمیز می شود.

سینک ظرفشویی کنجی

یکی از انواع کارآمد سینک ظرفشویی، که می تواند روکار، توکار و یا زیرکار باشد، سینک ظرفشویی کنجی است. این نوع سینک ظرفشویی برای نصب بر روی کابینت های کنج آشپزخانه طراحی شده است و باعث استفاده بهینه از فضای آشپزخانه های کوچک می شود. البته این به این معنی نیست که سینک ظرفشویی کنجی امکاناتی کمتر از امکانات همتایان خود دارد، بلکه در صورت تمایل می توانید از انواع ایستگاه کاری، چند لگنه و راست یا چپ لگن آن را انتخاب کنید.

سینک ظرفشویی ایستگاه کاری (Work Station)

سینک ایستگاه کاری یا سینک ظرفشویی صفحه دار از جدیدترین و کاربردی ترین انواع سینک ظرفشویی موجود در بازار است. این نوع سینک دارای چند صفحه پرکاربرد مانند تخته، آبچکان و محفظه ای زهکشی شده است که می توانید می تواند بنابر نیاز و سلیقه خود آن ها را بر روی سطح سینک قرار دهید. این صفحات پاسخگوی نیاز روزمره شما جهت خرد کردن مواد غذایی، قرار دادن ظروف شسته شده، خشک کردن میوه و سبزی و... است، بدون اینکه نیاز به استفاده از فضای روی کابینت ها داشته باشید. سینک ایستگاه کاری در انواع تگ و چند لگنه تولید می شود و به طور خاص برای آشپزخانه هایی با متراژ کم کارامد است. اما در صورتی که خانواده پر جمعیتی دارید و یا پخت و پز فراوانی انجام می دهید ممکن این نوع سینک ظرفشویی نتواند به طور کامل فضای مورد نیاز شما تأمین کند.

سینک ظرفشویی صفحه ای

همانطور که در این راهنمای خرید سینک ظرفشویی بررسی شد، سینک ظرفشویی از نظر محل نصب، جنس، کاربرد، تعداد و سمت لگن سینک و... متفاوت است. هر یک از انواع سینک ظرفشویی مشخصات خاص خود را دارد که بهتر است پیش از خرید با محصول مورد نظر خود تطبیق دهید تا سینک ظرفشویی منتخب شما پاسخگوی سلیقه و نیازتان باشد. سینک ظرفشویی معمولاً به صورت استاندارد ساخته می شود تا هنگام خرید شیرآلات برای آشپزخانه محدودیتی وجود نداشته باشد و دستتان در تهیه انواع شیرآلات باز باشد. در صورت نیاز به اطلاعات کاربردی در زمینه انتخاب شیرآلات استاندارد می توانید به راهنمای خرید شیرآلات مراجعه نمایید.


راهنمای خرید سینک روشویی راهنمای خرید سینک ظرفشویی

استفاده از این مقاله صرفا با لینک فعال مجاز است.



دسته بندی: دانستنی های دکوراسیون دانستنی های شیر ظرفشویی بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

راهنمای خرید و مقایسه انواع روشویی

راهنمای خرید و مقایسه انواع سینک ظرفشویی

حمامی دریایی

حمامی کلاسیک و دنج

حمامی رویایی و آرامش بخش

نظرات شما