,
سبد خالی است
ورود

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

ویژگی های بهترین شیر توالت چیست؟ در زمان انتخاب شیر مخلوط توالت، به چه نکاتی توجه کنیم؟ هنگام خرید شیر دستشویی، علاوه بر عوامل کلی مانند گارانتی و جنس شیرآلات، فاکتور های خاص تری مانند مکانیزم عملکرد شیر دستشویی و محل نصب آن نیز اهمیت دارند. در این راهنمای خرید شیر توالت، نکات مهم در انتخاب شیر دستشویی و ویژگی های بهترین شیر توالت بررسی شده است تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین خرید را داشته باشید.

آنچه در این راهنمای خرید شیر توالت می خوانید:


امروزه تنوع گسترده ای از مدل های شیر دستشویی، از شیر اهرمی توالت تا شیرآلات کلاسیک در بازار موجود است که هر یک می تواند به صورت روکار و یا توکار نصب شود. علاوه بر این، عواملی مانند گارانتی، رنگ، جنس و... نیز در انتخاب شیر مخلوط توالت مؤثر هستند. با توجه به این تنوع، خرید از میان انواع شیر دستشویی ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. یک راهنمای خرید شیر دستشویی با فراهم آوردن اطلاعات کافی در مورد عوامل مهم در زمان خرید شیر توالت، فرایند انتخاب بهترین شیر توالت را ساده می کند.

انواع شیر دستشویی

معمولاْ تهیه شیر دستشویی با در نظر گرفتن ظاهر و قیمت شیر توالت انجام می گیرد و موارد مهمی مانند گارانتی، کاربرد و الزامات نصب شیر دستشویی بررسی نمی شود. امروزه علاوه بر تقسیم بندی شیر مخلوط توالت از نظر عملکرد به دو نوع شیر کلاسیک و شیر اهرمی توالت، دسته بندی شیرآلات از نظر محل نصب نیز رواج یافته است. در زمان انتخاب شیر دستشویی، در کنار قیمت شیر دستشویی و فاکتورهای کلی که در زمان خرید انواع شیرآلات اهمیت دارند، باید فاکتور های خاص تر مانند مکانیزم عملکرد و الزامات نصب شیر دستشویی را هم در نظر داشته باشید. در این صورت می توانید بهترین شیر آب دستشویی را خریداری کنید.

شیر اهرمی توالت و شیر کلاسیک توالت

احتمالاً تفاوت های شیر اهرمی توالت را با انواع شیر توالت کلاسیک از نظر مکانیزم عملکرد می دانید. به طور خلاصه، شیرآلات اهرمی دارای یک دسته اهرمی کنترل فشار و دمای آب است که توسط کاربران به چپ و راست و بالا و پایین حرکت داده می شود. شیرآلات کلاسیک دارای دو دستگیره پیچشی است که هر کدام به صورت جداگانه آب سرد و گرم را کنترل می کند و کاربر با پیچاندان هر دو دستگیره می تواند دما و فشار آب مورد نظر خود را تنظیم کند. تصمیم گیری در مورد خرید شیرآلات اهرمی و یا کلاسیک از اولین مراحل انتخاب شیرآلات است. هر یک از این دو نوع شیرآلات مزایای خاص خود را دارند. اما به طور کلی شیر توالت اهرمی به دلایل زیر انتخاب مناسب تری است:

  • شیر اهرمی توالت دوام و کیفیت بالاتری دارد.
  • کارتریج شیر اهرمی نسبت به مغزی شیرآلات کلاسیک کمتر دچار چکه و سایر مشکلات می شود و احتمال نیاز به تعویض آن کمتر است.
  • کار با شیر اهرمی توالت سهولت و دقت بیشتری دارد.
  • قیمت شیر اهرمی توالت دامنه گسترده تری نسبت به انواع کلاسیک دارد و کاربرانی که به دنبال خرید شیر توالت ارزان هستند انتخاب های بیشتری پیش روی خود دارند.
  • تعداد سوراخ های مورد نیاز برای نصب شیر توالت (چه اهرمی و چه کلاسیک) دو عدد و با فاصله استاندارد است.

    شیر دستشویی توکار و روکار

    در شیرآلات دستشویی روکار، ساز و کار شیر توالت که درون تنه آن قرار دارد بر روی دیوار نصب می شود. در حالی که در شیرآلات توکار، تنها بخش شیرآلات که بر روی دیوار قابل مشاهده است کاور و دسته های تنظیم آب است. باقی اتصالات و لوازم شیر مانند کارتریج و مغزی توکار درون دیوار قرار می گیرند و قابل مشاهده نیستند. شیر دستشویی توکار از نظر ظاهری مدرن تر و زیباتر است و نظافت آن ساده تر انجام می شود، اما فرایند نصب دشوارتری دارد و در صورت نیاز به تعمیر دسترسی به بخش های داخلی آن پیچیده‌تر است. توجه به الزامات نصب یکی از مهم ترین موارد در زمان خرید شیر دستشویی است؛ چراکه در صورت پایان ساخت دیوار سرویس بهداشتی، با تهیه شیرآلات توکار ناچار به خراب کردن دیوار و تعبیه باکس آن در داخل دیوار هستید.

    بهترین شیر توالت ارزان

    قیمت شیر دستشویی ارزان نباید تنها عامل مورد توجه در خرید شیر توالت باشد، بلکه باید در کنار عوامل مانند استاندارد و با کیفیت بودن شیر توالت در نظر گرفته شود. قیمت شیرآلات ارزان معمولاً با توجه به طراحی اکونومی و وزن پایین تر آن ها تعیین می شود و نه کیفیت غیر استاندارد. مهمترین عامل مؤثر در کیفیت شیرآلات، مواد اولیه یا جنس آنهاست. وزن صرفاً نشان دهنده میزان مواد مورد استفاده در یک محصول با توجه به طرح آن است. در صورت یکسان بودن جنس شیرآلات ارزان و شیرآلات لوکس، تفاوت وزن آن ها نشان دهنده تفاوت کیفیت نیست. به این نکته توجه داشته باشید که شیرآلات توالت ارزان و استاندارد، دارای گارانتی معتبر هستند.

    بهترین شیر توالت

    شاید شیر مخلوط توالت به اندازه سایر شیرآلات در معرض دید نباشد، اما در زیبایی و دکوراسیون حمام و دستشویی و ایجاد فضای مورد نظر بسیار تأثیرگذار است. بعضی ویژگی های بهترین شیر دستشویی مانند کیفیت، زیبایی، دوام و گارانتی به صورت کلی در مورد بهترین شیرآلات صدق می کند. بعضی ویژگی های دیگر نیز می تواند بسته به سلیقه و کاربرد مورد نظر شما، متفاوت باشد. مثلاً اگر ترجیح شما کنترل شیر آب دستشویی به واسطه یک دسته اهرمی باشد، شیر اهرمی توالت انتخاب مناسبی است. اگر از طرفداران دکوراسیون به سبک مینیمال هستید، شیر توالت توکار بهترین گزینه برای شماست. در میان بسیاری از پرفروش ترین و بهترین شیرآلات ایرانی، می توانید مدل هایی را پیدا کنید که علاوه بر دارا بودن ویژگی های کلی، نیازها و سلیقه خاص شما را نیز پوشش می دهند.

    بهترین شیر توالت

    ویژگی های بهترین شیر توالت

    حتماً در زمان انتخاب شیر دستشویی به ویژگی های بهترین شیرآلات توالت توجه نمایید. بعضی از این ویژگی ها مانند کیفیت قطعات و یا جنس بدنه لزوماً با وزن و یا لمس کردن شیر قابل تشخیص نیست، امّا سؤال در مورد آن ها نشان دهنده آگاهی شما از موضوع است. ویژگی های کلی بهترین شیر توالت عبارتند از:

    1. جنس بدنه بهترین شیرآلات توالت، آلیاژ برنج کم سرب (سرب زیر 2.5 درصد) است.
    2. بهترین شیر دستشویی دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش است، چرا که تولیدکننده به کیفیت آن اطمینان دارد.
    3. در تولید بهترین شیر مخلوط توالت، کارتریج باکیفیتی به کار رفته و در نتیجه حرکت دسته اهرمی بسیار نرم و روان است.
    4. در ظاهر بهترین شیر توالت، از قطعات پلاستیکی کمتری استفاده شده است. در نتیجه تمیز کردن آن آسان است و دوام بالاتری دارد.
    5. پرداخت سطح آن کوچکترین موجی ندارد. در نور مناسب ظاهر شیر توالت را از این نظر بررسی کنید.
    6. آبکاری بهترین شیر توالت، دارای بالاترین کیفیت است و ظاهر آن خط خوردگی ندارد.
    7. لنگی هایی که برای اتصال شیر به لوله کشی درون دیوار استفاده می شود، باکیفیت و از جنس آلیاژ برنج است.
    8. قالپاق دیواری (قطعه ای که برای پوشاندن محل اتصال شیر به دیوار مورد استفاده قرار می گیرد) با طرح شیر هماهنگ باشد و لنگی ها را به خوبی پوشش می دهد.
    راهنمای خرید شیر توالت

    شیرآلات دستشویی رنگی

    رنگ شیر توالت در فضا سازی و بٌعد بخشیدن به محیط تاثیر بسیاری دارد. یکی از ترندهای روز استفاده از شیرآلات با آبکاری های آنتیک مانند مسی و زیتونی در سرویس های بهداشتی مدرن است. باید در نظر داشت بعضی از انواع آبکاری شیرآلات مانند کروم، استیل یا سفید و مشکی با تمام رنگ ها جور در می آیند و در انواع دکوراسیون ها قابل استفاده هستند.برای انتخاب بهترین شیر توالت می توانید انواع رنگ های متنوع را مقایسه و هماهنگ ترین آن ها را انتخاب کنید.

    راهنمای خرید بهترین شیر دستشویی

    در این راهنمای خرید شیر توالت، مهم ترین نکاتی که در زمان انتخاب شیر توالت علاوه بر قیمت شیرآلات باید مورد توجه قرار گیرند، بررسی شد. با اینکه بعضی ویژگی های بهترین شیر توالت مانند مواد اولیه، کیفیت پرداختکاری و آبکاری و... یکسان است؛ ممکن است ویژگی های دیگری مانند الزامات نصب، کاربرد مورد نظر و سلیقه خریداران متفاوت باشد. انواع شیر توالت کلاسیک و یا اهرمی در بازار وجود دارد که می تواند از نوع توکار و یا روکار باشد. همچنین، انواع رنگ آبکاری برای سلیقه های متفاوت نیز عرضه شده است که با دکوراسیون های گوناگون هماهنگی دارد. جهت مطالعه اطلاعات تکمیلی در مورد شیرآلات با کیفیت و می توانید به مقاله راهنمای خرید شیرآلات استاندارد مراجعه نمایید. اگر سوالی در زمینه راهنمای خرید شیر دستشویی دارید، در بخش کامنت با ما در میان بگذارید؛ حتماً توسط کارشناسان متخصص شیرآلات کاویان بررسی و به این مقاله اضافه می شود.


    استفاده از اين مقاله صرفا با لينک فعال مجاز است.



دسته بندی: دانستنی های شیرآلات دانستنی های شیر توالت بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
بهروز فروتن 4 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

بیسار عالی بود خیلی خیلی بهره بردم . برام کاربردی بود ممنون که وقتتون رو گذاشتین سپاس🙏🙏

شیرآلات کاویان 3 سال قبل
0-

سعی کردیم این راهنمای خرید شیر توالت را به صورتی بنویسیم که برای کاربران عملاً در زمینه انتخاب بهترین شیر توالت، کاربردی باشد. ممنون از همراهی شما

captcha
ارسال نظر

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

راهنمای خرید شیرآلات توکار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

شیر مخلوط چیست و انواع آن کدام است؟

راهنمای خرید علم دوش

راهنمای ترمیم آبکاری شیرآلات دست دوم در منزل

مزایا و معایب شیرآلات طلایی (براق و مات)

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

بررسی جنس، کیفیت، مزایا و معایب شیرآلات سفید

شیرآلات بهداشتی کم مصرف لزوماً فشار آب را کاهش نمی دهد! چرا؟

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

بهترین و پرفروش ترین شیرآلات ایرانی

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

قیمت خرید و مشخصات شیرآلات اهرمی

آیا می دانید تولید شیرآلات بهداشتی (شیرآلات ساختمانی) چگونه است؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر روشویی

قیمت و خرید شیرآلات لوکس کاویان

شیرآلات ارزان کاویان

مقایسه انواع آبکاری و معرفی بهترین رنگ شیرآلات!

تولید و ساخت شیرآلات در ایران از چه سالی شروع شد؟

6 نکته درباره صرفه جویی در مصرف آب

تاریخچه شیرآلات در جهان

چرا شيرآب سرد هميشه درسمت راست تنه شيرآلات (از روبرو) قرار دارد؟

نظرات شما