,
سبد خالی است
ورود

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

ویژگی های بهترین شیر ظرفشویی چیست؟ ممکن است با وجود انواع شیر آشپزخانه فنری، دوکاره و شاوری، دیواری و توکار، در رنگ ها و ابعاد گوناگون، انتخاب بهترین شیر آشپزخانه کمی پیچیده به نظر برسد. در این راهنمای خرید شیر ظرفشویی، نکات مهم در زمان انتخاب شیر سینک آشپزخانه، به صورت کاربردی بررسی شده اند.

آنچه در این راهنمای خرید شیر ظرفشویی می خوانید:


شیر ظرفشویی از نظر مکانیزم عملکرد دارای انواع گوناگون کلاسیک، شیر ظرفشویی اهرمی، لمسی، پدالی و هوشمند است. این شیرآلات از نظر کاربرد نیز به انواع شیر ظرفشویی شاوری (شلنگدار)، شیر ظرفشویی فنری (فنردار) و شیر ظرفشویی دو منظوره (دوکاره) دسته بندی می شود. راهنمای خرید شیر آشپزخانه با بررسی فاکتورهای مهم در زمان انتخاب بهترین شیر ظرفشویی مانند کاربرد، ابعاد، قیمت، گارانتی و الزامات نصب شیر آب ظرفشویی، تصمیم گیری را ساده می کند.

ویژگی های بهترین انواع شیر ظرفشویی

پیش از خرید انواع شیر ظرفشویی، باید قیمت، کاربرد و ویژگی مورد نظر خود را مشخص نمایید. آیا به دنبال خرید شیر اهرمی هستید و یا کلاسیک؟ ارتفاع شیر برای شما اهمیت بیشتری دارد و یا دامنه دسترسی آن؟ آیا دسترسی به آب تصفیه برای شما اولویت دارد؟ به طور کلی، شیرآلات شاوری در مقایسه با مدل های فنری دامنه حرکت بیشتری دارند و شیرهای ظرفشویی دوکاره، علاوه بر خروجی اصلی آب لوله کشی، دارای خروجی آب تصفیه هستند. در کنار شیر ظرفشویی اهرمی و کلاسیک، مدل های چشمی و توکار نیز به بازار آمده اند. جهت خرید بهترین شیر ظرفشویی باید اولویت های خود را با ویژگی های انواع شیرآلات مطابقت دهید.

شیر ظرفشویی اهرمی یا کلاسیک

معمولاً اولین مرحله در هنگام خرید شیرآلات، تصمیم گیری در مورد کلاسیک و یا اهرمی بودن آنها است. همانطور که به تفصیل در مقاله شیرآلات اهرمی بررسی شده است، در حال حاضر مناسب ترین و بهترین شیرآلات از نوع اهرمی است. اگرچه می توانید برای شیر آشپزخانه، شیرآلات کلاسیک را نیز در نظر داشته باشید؛ اما فراموش نکنید شیرآلات بهداشتی اهرمی با کارتریج سرامیکی دوام بیشتری دارند. همچنین امکان چکه کردن آب در طولانی مدت نیز کمتر است و در صورت بروز این مشکل، تعمیر چکه شیر آب با تعمیر کارتریج شیر اهرمی آن به راحتی امکانپذیر خواهد بود. علاوه بر این، تنوع رنگی شیر آشپزخانه اهرمی نیز بیشتر است. کاربرانی که به دنبال خرید شیر ظرفشویی ارزان قیمت اهرمی هستند نیز می توانند رنگ های مختلف آنرا با یکدیگر مقایسه و مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در هنگام تصمیم گیری در مورد اهرمی و یا کلاسیکِ دو پایه بودن شیر آشپزخانه، حتما به تعداد سوراخ های سینک آشپزخانه خود نیز دقت نمایید.

شیر ظرفشویی شلنگدار یا شاوری (pull-out sink mixer tap)

در حال حاضر شیرآلات شاوری در بازار وجود دارد که با در نظر گرفتن کارکرد مورد نظر می توان برای خرید شیر ظرفشویی شاوری (شلنگدار) مناسب اقدام کرد. مکانیزم این نوع شیر آشپزخانه امکان بیرون کشیدن بخش آبریز شیر (محل خروج آب) را به واسطه شلنگی نسبتاً بلند فراهم کرده است. در انتهای دیگر شلنگ شاوری، وزنه هایی تعبیه شده است که با وارد کردن کشش اندکی باعث سهولت قرار گرفتن شلنگ در جای خودش می شود. شیر آشپزخانه شلنگدار برای شستشوی قابلمه ها، ظروف بزرگ و اطراف سینک بسیار مناسب است. تنها موردی که ممکن است کمی دردسر ساز باشد، نصب شیر ظرفشویی شلنگدار است که در صورت بروز مشکل با کمک گرفتن از متخصصین نصب، این موارد نیز قابل حل است. در مقاله شیر ظرفشویی شاوری چیست، مزایا و معایب شیرآلات شلنگدار به صورت جامع بررسی شده اند.

شیر ظرفشویی ماتیسا کروم از بهترین شیرآلات ظرفشویی شلنگدار است.

شیر ظرفشویی فنری (pull-down spring sink mixer tap)

شیر ظرفشویی فنری نیز مانند شیر ظرفشویی شاوری از نوع شلنگدار است با این تفاوت که دامنه حرکتی آن کمی کمتر از شیرآلات شاوری است و عَلَم آن حالتی ارتجاعی و فنری دارد. برای حرکت دادن عَلَم فنری باید قسمت آبریز آن را کمی به سمت پایین کشید تا از گیره خود آزاد شود. ارتفاع شیر آشپزخانه فنری معمولاً بیشتر از سایر مدل های شیر ظرفشویی است و برای آشپزخانه هایی با فضای زیاد مناسب است. هر دو نوع شیر ظرفشویی فنری و شلنگدار معمولاً دارای حالت اسپری کننده نیز هستند که سهولت بیشتری را برای شستشو و نظافت سینک فراهم می آورند. در مقاله شیر ظرفشویی فنری چیست، معایب و مزایای شیرآلات فنری مورد بررسی قرار گرفته اند.

شیر ظرفشویی فنری آرتا یکی از مدل های شیرآلات آشپزخانه  شیرآلات کاویان است.

شیر ظرفشویی دوکاره (شیر ظرفشویی دو منظوره)

شیر ظرفشویی دو منظوره، خصوصاً در مناطقی که نیاز به شیر آب تصفیه دارند، یکی از بهترین شیرآلات آشپزخانه است. شیرآلات دو منظوره دارای دو خروجی آب است. خروجی اول مربوط به آب لوله کشی است که برای مصارف شستشو بکار می رود و خروجی دوم مربوط به آب تصفیه و مناسب آشامیدن است. پیش از آنکه آب لوله کشی از خروجی آب تصفیه شیر خارج شود به دستگاه تصفیه آب هدایت می شود و از آنجا بصورت تصفیه شده در اختیار کاربر قرار می گیرد. برای مطالعه بیشتر در زمینه مزایا و معایب شیر ظرفشویی دوکاره، می توانید به مقاله شیر ظرفشویی دوکاره چیست، مراجعه کنید.

شیر ظرفشویی فنری شیر ظرفشویی دو منظوره یا دوکاره یکی از بهترین شیرآلات آشپزخانه است.

شیر ظرفشویی چشمی یا لمسی

باز و بسته کردن شیرآلات ظرفشویی اهرمی معمول از طریق دستگیره پیچی و یا دسته اهرمی انجام می شود. در هر دو این حالت نیاز به تماس سطح دست با دسته شیر و وارد کردن فشار کافی است. در صورتی که دست کاربر کف آلود و یا آغشته به مواد غذایی باشد، شیرآلات آشپزخانه به سرعت دچار آلودگی می شوند. تکنولوژی جدید شیر لمسی برای حل این مشکل پدید آمده است. افراد می توانند با یک لمس کوتاه تنه شیر جریان آب را برقرار و قطع نمایند. همچنین در شیرآلات چشمی نیز بدون نیاز به لمس شیر و تنها با قرار گرفتن دست در مسیر سنسور شیر سینک ظرفشویی، جریان آب کنترل می شود.

شیر ظرفشویی دیواری

در صورتی که پشت شیر سینک ظرفشویی پنجره وجود ندارد و یا لوله های خروجی آب در دیوار تعبیه شده اند خرید شیر ظرفشویی دیواری، بهترین انتخاب است. این نوع شیرآلات علاوه بر مدرن سازی آشپزخانه، فضای کمتری را در نیز اشغال می کند و اطراف سینک را خلوت تر نشان می دهد. برای بسیاری از کاربران، مدل های دیواری جذابیت بالایی دارد.

بهترین شیر ظرفشویی ارزان

در هنگام انتخاب و خرید شیر ظرفشویی، تنها قیمت شیر ظرفشویی ارزان را ملاک قرار ندهید. قیمت شیرآلات ارزان ممکن است وسوسه بر انگیز باشد، اما اگر سایر عوامل مانند گارانتی و ضمانت را در نظر نگیرید احتمالاً ناچار به پرداخت هزینه تعویض و یا تعمیر آن در آینده باشید. البته این به معنی بی کیفیت بودن تمام شیرآلات ارزان نیست؛ چراکه گارانتی معتبر تا حد زیادی خیال شما را از کیفیت شیرآلات خریداری شده راحت می کند. علاوه بر این، سبک بودن شیر ظرفشویی ارزان لزوماً نشان دهنده غیر استاندارد بودن آن نیست؛ بلکه ممکن است صرفاً وزن پایین تری متناسب با طرح خود داشته باشند و جنس آن ها با جنس شیرآلات لوکس یکی باشد.

ابعاد بهترین شیر ظرفشویی

دامنه حرکتی، ارتفاع شیر ظرفشویی و محدوده ای از سینک که پوشش می دهد، عوامل دیگری تعیین کننده در خرید بهترین شیر ظرفشویی هستند. اگر قفسه ظروف شما بالای سینک قرار دارد، یک شیر آشپزخانه با ارتفاع زیاد انتخاب مناسبی نخواهد بود. از طرفی شیر آشپزخانه با علم کوتاه نمی تواند تمام بخش های سینک ظرفشویی دوکاسه را پوشش دهد.

سینک ظرفشویی مناسب

یکی دیگر از فاکتورهایی که در زمان خرید شیر ظرفشویی باید در نظر داشته باشید، ویژگی های سینک آشپزخانه شماست. درست است که سینک و شیر ظرفشویی هر یک استانداردهایی ثابت دارند و انواع شیرآلات آشپزخانه را می توان بر روی انواع سینک نصب کرد؛ امٌا بهتر است ابعاد، طرح، رنگ و مدل این تجهیزاتِ مکمل با یکدیگر همخوانی داشته باشند. سینک ظرفشویی به صورت روکار، توکار و زیرکار در رنگ های متنوع تولید می شود و جنس آن از سنگی تا سرامیکی، مسی و شیشه ای متفاوت است. در صورتی که هنوز سینک مورد نظر خود را خریداری نکرده اید، می توانید به مقاله راهنمای خرید سینک ظرفشویی مراجعه نمایید.


با مطالعه این راهنمای خرید شیر آشپزخانه و مشخص کردن گام به گام ویژگی های بهترین شیر سینک آشپزخانه، می توان علاوه بر قیمت شیرآلات، موارد مهم دیگر را نیز در نظر گرفت. شیرآلات ظرفشویی در مدل های دوکاره، فنری و شلنگدار موجود هستند. کافی است ویژگی های مورد نظر خود را مشخص کنید و با مقایسه کاربرد شیرآلات ظرفشویی و بهترین شیرآلات ایرانی، مناسب ترین و بهترین شیرآلات ظرفشویی را انتخاب کنید.

در صورتی که سوالی در زمینه ویژگی های کلی شیرآلات با کیفیت و استاندارد دارید، می توانید به راهنمای خرید شیرآلات مراجعه نمایید و یا سوالات خود را در قسمت کامنت زیر این پست با ما در میان بگذارید تا توسط کارشناسان متخصص شیرآلات کاویان، بررسی و به این مقاله اضافه شود.



استفاده از این مقاله صرفاً با لینک فعال مجاز است.



دسته بندی: دانستنی های شیرآلات دانستنی های شیر ظرفشویی بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
حسین 4 سال قبل
لغو
پاسخ
2-

سلام.شیر برای سینک موجود هست که به دلیل قرار گرفتن پشت پنجره تا شود تا پنجره باز شود یا خیر؟ممنون

شیرآلات کاویان 4 سال قبل
0-

سلام دوست عزیز، در بین شیرآلات آشپزخانه کاویان، فعلاً چنین شیر ظرفشویی موجود نیست. در میان نمونه های خارجی ممکن است این شیر سینک را بیابید. با تشکر

captcha
ارسال نظر

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

راهنمای خرید شیرآلات توکار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

شیر مخلوط چیست و انواع آن کدام است؟

راهنمای خرید علم دوش

راهنمای ترمیم آبکاری شیرآلات دست دوم در منزل

مزایا و معایب شیرآلات طلایی (براق و مات)

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

بررسی جنس، کیفیت، مزایا و معایب شیرآلات سفید

شیرآلات بهداشتی کم مصرف لزوماً فشار آب را کاهش نمی دهد! چرا؟

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

بهترین و پرفروش ترین شیرآلات ایرانی

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

قیمت خرید و مشخصات شیرآلات اهرمی

آیا می دانید تولید شیرآلات بهداشتی (شیرآلات ساختمانی) چگونه است؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر روشویی

قیمت و خرید شیرآلات لوکس کاویان

شیرآلات ارزان کاویان

مقایسه انواع آبکاری و معرفی بهترین رنگ شیرآلات!

تولید و ساخت شیرآلات در ایران از چه سالی شروع شد؟

6 نکته درباره صرفه جویی در مصرف آب

تاریخچه شیرآلات در جهان

چرا شيرآب سرد هميشه درسمت راست تنه شيرآلات (از روبرو) قرار دارد؟

نظرات شما