,
سبد خالی است
ورود

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

ایرادات شیر ظرفشویی از فشار کم آب و شل شدن شیر سینک ظرفشویی تا چکه و نشتی متنوع است. در صورتی که یک راهنمای دقیق داشته باشید و ابزار مورد نیاز را فراهم کنید تعمیر شیر ظرفشویی در خانه امکان پذیر است. در این مقاله انواع علت کم شدن فشار آب شیر ظرفشویی، مانند خرابی کارتریج، گرفتگی شیر ظرفشویی و خرابی و رسوب گرفتگی آب گرم کن بررسی شده است. سپس، راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی پرلاتور، تعمیر گرفتگی توری کارتریج و توری شیر پیسوار در کنار راهنمای بررسی و تعویض کارتریج و مشکلات آب گرم کن آورده شده است.

علت کم شدن فشار آب شیر ظرفشویی

کم شدن فشار آب شیر اهرمی علت های گوناگونی دارد که، به طور خلاصه، عبارتند از:

  • گرفتگی شیر ظرفشویی به دلیل تجمع رسوب در قطعات داخلی مانند توری پرلاتور، توری کارتریج، توری شیر پیسوار
  • خرابی کارتریج
  • خرابی و جرم گرفتگی آب گرمکن
  • کم بودن فشار آب لوله های اصلی آب شهری و یا ساختمان به دلیل رسوب گرفتگی و یا نشتی

در ادامه مراحلی که به طور مستقیم به تعمیر کم شدن فشار آب شیر ظرفشویی مربوط است، مانند تعمیر گرفتگی شیر ظرفشویی با رسوب زدایی قطعات داخلی آن، تعویض کارتریج خراب و رفع مشکلات آبگرمکن به صورت گام به گام آورده شده است. برای مطالعه بیشتر در مورد فشار کم لوله های آب شهری و ساختمان به مقاله علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی مراجعه کنید.

تعمیر کم شدن فشار آب شیر ظرفشویی

رسوب گرفتگی علت اصلی کم شدن فشار آب ظرفشویی به حساب می آید و نشانه آن کم شدن تدریجی فشار آب به مرور زمان است. راه حل این مساله، که به راحتی می توانید در منزل انجام دهید، رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی است. قطعات داخلی شیر ظرفشویی که بیشتر در معرض رسوب گرفتگی قرار دارند عبارتند از توری پرلاتور، توری شیر پیسوار، توری کارتریج و خود کارتریج. در ادامه مراحل گام به گام رسوب گیری این قطعات آورده شده است. در صورت تمایل به مطالعه روش های کلی رسوب گیری شیر اهرمی می توانید به مقاله تميز كردن شيرآلات رسوب گرفته سری بزنید.

تعمیر گرفتگی پرلاتور (فشارشکن) شیر ظرفشویی

پرلاتور (آبفشان) یکی از قطعات شیر ظرفشویی است که به شدت در معرض رسوب آب قرار دارد. این قطعه دارای شبکه ای از سوراخ هاست و به واسطه ساختار خود آب و هوا را مخلوط می کند تا ضمن حفظ فشار مناسب آب، مصرف آب نیز بهینه شود. این سوراخ ها یا توری پرلاتور به مرور زمان ممکن است دچار گرفتگی شود، خصوصاً اگر آب منطقه ای که در آنجا نصب شده اند دارای املاح فراوان باشد، و یا به دلیل کار تاسیساتی شن و ماسه وارد سیستم لوله کشی شود. برای رفع گرفتگی سرشیر ظرفشویی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. بسته به مدل پرلاتور آن را با ابزار مناسب باز کنید. برخی پرلاتور ها که به پرلاتور سکه ای معروف هستند به راحتی به کمک یه سکه و یا با آچار مخصوص به خود باز می شوند. برای باز کردن سایر پلاتورها باید بخش بوش پرلاتور (سر شیر) را با دست و یا آچار فرانسه شل کنید تا از جای خود خارج شود. در صورتی که از آچار استفاده می کنید، حتماً، پیش از محکم کردن آچار، به دور بخش بوش پلاتور یک حوله بپیچانید تا علمک زخمی نشود.
  2. پرلاتور را از جای خود خارج کنید و آن را زیر آب پرفشار بگیرید، سپس با مسواک ماسه و رسوبات را از روی آن تمیز کنید. در صورت شدید بودن میزان رسوبات پرلاتور را برای مدتی در آب و سرکه و یا تمیز کننده مَن (با استفاده از دستکش) قرار دهید.
  3. تعمیر گرفتگی پرلاتور
  4. پرلاتور را به جای اولیه خود برگردانید و بوش پرلاتور را نیز، با دست، در جای اولیه محکم کنید. ترجیحاً، در این مرحله از آچار استفاده نکنید.

تعمیر گرفتگی توری شیر پیسوار شیر ظرفشویی

زمانی که شیر پیسوار از نوع فیلتردار باشد دارای یک توری جهت جلوگیری از ورود شن و ماسه و رسوبات درشت به داخل شیرآلات است. توری شیر پیسوار با گذشت زمان دچار رسوب گرفتگی و در نهایت باعث کاهش فشار آب می شود. به همین دلیل خوب است برای تعمیر گرفتگی شیر ظرفشویی این مراحل را نیز در برنامه خود قرار دهید:

  1. آب را از فلکه مربوطه قطع کنید.
  2. یک لگن یا سطل در زیر شیر پیسوار قرار دهید.
  3. بخش شیار دار شیر پیسوار (درپوش) را باز کنید.
  4. تمیز کردن توری شیر پیسوار
  5. توری شیر پیسوار را با دست خارج کنید.
  6. توری را درون محلول آب و سرکه سفید قراردهید و با مسواک تمیز کنید.
  7. توری را به جای خود برگرانید و درپوش را به همان ترتیب ببندید.

شیرآلات بهداشتی و ساختمانی ساختار و عملکرد متفاوتی دارند اما بسیاری از اشکالات مربوط به آنها، بدون در نظر گرفتن قیمت شیرآلات، مشابه است. شیر ظرفشویی نیز به عنوان یکی از انواع شیرآلات از این قاعده مستثنی نیست و قیمت شیر ظرفشویی در تعیین کلیت مشکلات تأثیری چندانی ندارد. در این مقاله انواع علت کم شدن فشار آب ظرفشویی، مانند گرفتگی شیر ظرفشویی، خرابی کارتریج، خرابی و جرم گرفتگی آب گرمکن و روش رفع و تعمیر آن ها بررسی شد. مقاله تعمیر شیر اهرمی ظرفشویی نیز مجموعه کاملی از کلیه ایرادات ممکن شیر آشپزخانه به همراه راهنمای رفع آن ها در اختیار شما قرار می دهد. در نهایت، اگر همچنان سوال بی پاسخی دارید حتماً به مقاله تعمیر شیر اهرمی سر بزنید و یا در بخش نظرات سوال خود را مطرح نمایید.


استفاده از این مقاله صرفا با لینک فعال مجاز است.



دسته بندی: نگهداری از شیرآلات بلاگ دانستنی های شیرآلات دانستنی های شیر ظرفشویی

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

راهنمای از بین بردن رسوب داخل شیرآلات

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

راهنمای تعمیر چکه و گرفتگی شیر پیسوار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی

علت هرز شدن شیر آب چیست و چطور می توان آن را برطرف کرد؟

علت سفت شدن شیر های اهرمی چیست؟ چطور می توان آن را برطرف کرد؟

آموزش خانگی برطرف کردن فشار کم آب در شیر اهرمی و بررسی علت های آن

روش های خانگی از بین بردن رسوب شیرآلات و جرم گیری شیر اهرمی

آموزش قدم به قدم تعمیر شیرآلات اهرمی

علت چکه کردن شیر اهرمی چیست؟ چگونه جلوی چکه آب را بگیریم؟

آموزش تعمیر علمک شیر ظرفشویی، تعویض اورینگ و واشر و رفع نشتی

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

نظرات شما