,
سبد خالی است
ورود

راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی

راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی طرفداران بسیاری در میان خریداران شیرآلات لوکس دارد و در دو رنگ طلایی براق و طلایی مات تولید می شود. علاوه بر این، مدل های بسیاری نیز از ترکیب طلایی با سایر رنگ ها، مانند سفید-طلایی یا مشکی-طلایی در بازار ارائه می گردد. با توجه به محبوبیت و قیمت شیرآلات طلایی، اهمیت جلوگیری از پدید آمدن خط و خش و آسیب به لایه آبکاری آن بالاست. پس تمیز کردن شیرآلات طلایی باید با استفاده از مواد مناسب انجام شود تا علاوه برحفظ زیبایی و درخشش شیرآلات، سلامت لایه آبکاری آن نیز حفظ شود. در این مقاله بهترین روش های برق انداختن شیرآلات طلایی و پاسخ به سوال "شیرآلات طلایی را چگونه تمیز کنیم؟" بررسی شده است.


شیرآلات طلایی از انواع شیرآلات لوکس و جذاب به حساب می آید که با وجود قیمت بالاتر محبوبیت بسیاری در میان خریداران دارد. حفظ این جذابیت نیازمند نگهداری صحیح و تمیز کردن شیرآلات طلایی با مواد مناسب است. در غیر این صورت، دچار لک، خش خوردگی، جرم و رسوب می شود و درخشش اولیه خود را از دست می دهد. پس شیرآلات طلایی را چگونه تمیز کنیم؟ بهترین روش برای برق انداختن شیرآلات طلایی استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه سفید، لیمو و جوش شیرین است. فراموش نکنید شوینده های شیمیایی مانند وایتکس (قلیایی) و جوهر نمک (اسیدی) به شدت به لایه آبکاری شیرآلات آسیب می زند. پس در صورت نیاز به استفاده از شوینده های صنعتی حتماً از جرم گیر مخصوص شیرآلات و طبق دستور آن استفاده نمایید.

تمیز کردن شیرآلات طلایی

تمیز کردن شیرآلات (مات و براق) و برق انداختن شیرآلاتی که از نوع براق هستند یکی از چالش های نگهداری از شیرآلات است. به طور خاص اگر شیرآلات بهداشتی مورد نظر شما قدیمی باشد و یا در مکانی زندگی کنید که آب آن به اصطلاح سنگین و دارای املاح است، اهمیت تمیز کردن شیرآلات بیشتر نیز می شود. انواع روش های طبیعی برق انداختن شیرآلات مانند تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین، سرکه و لیمو می تواند، بدون آسیب رساندن به رنگ، برای شیرآلات با آبکاری های متنوع از جمله طلایی مورد استفاده قرار گیرد. البته ساده ترین روش تمیز کردن شیرآلات طلایی شستن آن با پارچه نرم، مایع ظرفشویی و آب و خشک کردنش در پایان هر روز است. امّا در صورتی که این روش کافی نیست و یا فرصت انجام آن را ندارید می توانید برق انداختن شیرآلات طلایی با مواد طبیعی مانند سرکه، جوش شیرین و لیمو را در پایان هر هفته امتحان کنید.

تمیز کردن شیرآلات طلایی

تمیز کردن شیرآلات طلایی با سرکه

تمیز کردن شیرآلات طلایی روش های متنوعی دارد که رایج ترین آن ها استفاده از سرکه سفید است:

  1. ابتدا با یک دستمال نخی نرم و مرطوب گرد و خاک سطح شیرآلات را تمیز کنید.
  2. حدود 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. در صورتی که به میزان بیشتری از این محلول نیاز دارید کافی است با در نظر گرفتن حجم مورد نظر خود آب و سرکه را به نسبت برابر ترکیب کنید.
  3. پارچه ای را در این محلول بخیسانید.
  4. پارچه آغشته به آب و سرکه را به دور بخش های رسوب گرفته شیرآلات مورد نظر پیچانید. بسته به میزان جرم و رسوب می توانید آب و سرکه را بر روی شیرآلات اسپری نیز کنید.
  5. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.
  6. شیرآلات را آبکشی و با دستمال نخی نرم خشک کنید.
  7. در صورتی که جرم ها به طور کامل از روی شیرآلات پاک نشد، مراحل بالا دوباره طی کنید و یا به سراغ روش برق انداختن شیرآلات طلایی با جوش شیرین بروید.
برق انداختن شیرآلات طلایی

تمیز کردن شیرآلات طلایی با جوش شیرین

در مکان هایی که املاح آب زیاد است به مرور زمان رسوبات سمج تری بر روی شیرآلات پدیدار می شود که به این راحتی با آب و مایع ظرفشویی و یا سرکه از بین نمی رود. در این حالت می توانید تمیز کردن شیرآلات طلایی با جوش شیرین را امتحان کنید:

  1. 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به 2 قاشق غذاخوری آب گرم اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا ترکیبی خمیر مانند به دست بیاید. این خمیر نباید بیش از حد شل و یا سفت باشد. در صورتی که خمیر بیش از حد سفت است، کمی آب به آن اضافه کنید و اگر بیش از حد شل است، کمی جوش شیرین تا بافت مورد نظر ایجاد شود.
  2. با استفاده از پارچه نخی و یا اسفنج لطیف خمیر جوش شیرین و آب را بر روی سطح شیرآلات پخش کنید. برای مالیدن خمیر بر روی مهره ها و نقاط خارج از دسترس شیر می توانید از مسواک نرم استفاده کنید تا سطح آبکاری طلایی دچار خش های ریز نشود.
  3. 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و سپس شیرآلات خود را با آب سرد آبکشی کنید.
  4. با استفاده از پارچه یا حوله نرم شیرآلات مورد نظر را خشک کنید.

برق انداختن شیرآلات طلایی با لیمو

یکی دیگر از مواد طبیعی که نقش مؤثری در برق انداختن شیرآلات طلایی دارد لیمو ترش است. لیمو ترش به راحتی در دسترس است و به آبکاری شیرآلات آسیبی نمی زند. کافی است یک عدد لیمو ترش و مقداری جوش شیرین تهیه و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک لیمو ترش تازه را برش بزنید.
  2. مقدار کمی جوش شیرین را بر روی برش لیمو بریزید.
  3. لیمو را بر روی رسوبات و لکه ها بکشید.
  4. بسته به میزان رسوبات و یا لکه های روی سطح شیر، 10 تا 15 دقیقه صبر کنید.
  5. شیرآلات را به دقت آبکشی و خشک نمایید.

در صورت نیاز می توانید از جوش شیرین برای تمیز کردن سینک نیز استفاده کنید. این ماده یکی از کاربردی ترین مواد طبیعی برای تمیز کردن شیرآلات و سینک است که آسیبی به لایه آبکاری وارد نمی کند.

رنگ طلایی از محبوب ترین و لوکس ترین انواع آبکاری شیرآلات به شمار می آید که همیشه در زمان مقایسه قیمت شیرآلات مورد توجه قرار می گیرد. همانطور که در مقاله مزایا و معایب شیرآلات طلایی بررسی شد، انواع مدل های طلایی براق لک آب و اثر انگشت را بیشتر نشان می دهد. پس، با توجه به قیمت بالاتر مدل های طلایی و اهمیت براق بودن آن ها، نگهداری از شیرآلات به رنگ طلایی اهمیت زیادی دارد. تمیز کردن شیرآلات طلایی به روش های گوناگونی امکان پذیر است. ساده ترین راه شستن شیرآلات با آب و مایع ظرفشویی و خشک کردن آن در پایان روز است تا شیرآلات طلایی شما کلا دچار جرم و رسوب نشود. در غیر این صورت، می توانید هفته ای یکبار برای برق انداختن شیرآلات طلایی خود از سرکه سفید، جوش شیرین و یا لیموی تازه استفاده کنید. فراموش نکنید که در پایان شستشو همیشه باید شیرآلات طلایی خود را با دستمال نخی و یا حوله نرم خشک کنید تا درخشش بیشتری داشته باشد. در صورتی که شیرآلات قدیمی شما دچار جرم و رسوب فراوان شده است، می توانید پیش از استفاده از جرم گیر با مراجعه به مقاله رسوب گیری شیر اهرمی انواع روش های از بین بردن رسوب شیرآلات را مطالعه نمایید.

استفاده از اين مقاله صرفا با لينک فعال مجاز است.



دسته بندی: نگهداری از شیرآلات بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

راهنمای از بین بردن رسوب داخل شیرآلات

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

راهنمای تعمیر چکه و گرفتگی شیر پیسوار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی

علت هرز شدن شیر آب چیست و چطور می توان آن را برطرف کرد؟

علت سفت شدن شیر های اهرمی چیست؟ چطور می توان آن را برطرف کرد؟

آموزش خانگی برطرف کردن فشار کم آب در شیر اهرمی و بررسی علت های آن

روش های خانگی از بین بردن رسوب شیرآلات و جرم گیری شیر اهرمی

آموزش قدم به قدم تعمیر شیرآلات اهرمی

علت چکه کردن شیر اهرمی چیست؟ چگونه جلوی چکه آب را بگیریم؟

آموزش تعمیر علمک شیر ظرفشویی، تعویض اورینگ و واشر و رفع نشتی

چگونه شیرآلات را تمیز کنیم؟

نظرات شما