,
سبد خالی است
ورود

شیرآلات فنری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

شیرآلات فنری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

شيرآلات فنری در آشپزخانه های مدرن و بزرگ، بسيار کاربردی است. علم اين نوع شيرآلات ارتفاع بلندی دارد و آبريز آن دارای چند حالت اسپری کننده است. به دليل محبوبيت روز افزون اين نوع شيرآلات، توليدکنندگان به دنبال طراحی مدل های هر چه متنوع تر شيرآلات فنردار هستند. امّا شير ظرفشویی فنری چيست؟ آيا شير فنری برای شما بهترين انتخاب است؟ در اين مقاله مکانيزم شيرآلات فنری و معايب و مزايای شيرآلات فنردار را به صورت کاربردی بررسی کرده ايم.

آنچه در این مقاله می خوانید:


شير ظرفشویی فنری چيست؟

شير ظرفشویی فنری دارای علمی بلند است که حالتی ارتجاعی و فنری دارد. اين علم از يک شلنگ ريزبافت با مقاومت بسيار بالا درون ساختار فنر مانند علم تشکيل شده است.
برای حرکت دادن عَلَم فنری بايد بخش آبريز آن را کمی به سمت پايين کشيد تا از گيره خود آزاد شود. علمک شیر ظرفشويی فنری قابليت چرخش 360 درجه ندارد، اما تقريباً تمام نقاط سينک را پوشش می دهد.
شيرظرفشویی فنری چيست؟  ارتفاع شير فنری معمولاً بيشتر از ساير شيرآلات ظرفشويی است و برای کننده نيز هستند که سهولت بيشتری را برای شستشو و نظافت سينک فراهم می آورند.
قيمت شير ظرفشويی فنری، معمولاً از قيمت شير ظرفشويی معمولی بالاتر است. اما با توجه به امکاناتی که فراهم می آورد، کاملاً به صرفه است.

مزايای شيرآلات فنری

در حال حاضر برندهای مهم شيرآلات در سرتاسر دنيا به دنبال خلاقيت در زمينه توليد شيرآلات فنری هستند. در نتيجه اين نوع شيرآلات تنوع بسيار زيادی دارد. حتی کسانی که به دنبال تهيه شير ظرفشويی دو منظوره هستند، می توانند انواع آن را با علم فنری نيز در بازار پيدا کنند.

شيرآلات فنری، زيبا و کاربردی است.

شيرآلات فنری فضای نسبتا زيادی می گيرد و معمولاً دارای عَلَمی با ارتفاع بالا است که دامنه حرکتِ کمتر آن به نسبت شير ظرفشويی شاوری را جبران می کند. شستن ظروف بزرگ و پر کردن کتری نيز در زير علم فنری آسان تر است.

شيرآلات فنری دارای چند حالت اسپری کننده است.

شيرآلات فنری، معمولاً دارای چند حالت اسپری آب هستند و کاربران با فشار يک دکمه می توانند حالت مورد نظر خود را انتخاب کنند. حالت اسپری، علاوه بر ايجاد امکان مصرف بهينه آب، از پاشش آب به اطراف جلوگيری می کند. البته مشکل پاشش آب و خيس شدن اطراف سينک ظرفشويی در مورد سينک های عميق وجود ندارد.

مزاياي شير فنردار

معايب شيرآلات فنری

شير فنردار در کنار تمام مزايا، معايبی نيز دارد. با اطلاع از اين معايب در هنگام خريد، می توان بهترين تصميم را گرفت. محکم بودن علمک شير ظرفشويی در گيره خود و در نظر گرفتن فضای مورد نياز برای نصب اين شير از مهمترين مواردی هستند که بايد مورد بررسی قرار گيرند.

علمک شيرآلات فنری بی کيفيت در جای خود حرکت می کند.

ممکن است علمک شير فنری در مدل های ارزان، بدون حرکت در جای خود چفت نشود و مانند آويز در جای خود حرکت داشته باشد. علت اين موضوع مکانيزم توزيع وزن اشتباهی است که برای در جای خود نگه داشتن علم طراحی شده است. در هنگام خريد، حتما محکم شدن علم در گيره مربوطه را در نظر داشته باشيد.

شيرآلات فنری، برای آشپزخانه هايی با فضای کوچک مناسب نيست.

ابعاد شير آلات فنردار بزرگ است و ممکن است با فضاهای کوچک و دکوراسيون های جمع و جور همخوانی نداشته باشد. همچنين در صورتی که فاصله بين سينک و کابينت ها و يا پنجره بالای سينک کافی نباشد، علم اين شير با ساير تجهيزات آشپزخانه بالاسر خود برخورد می کند و يا اصلا در آن فضا جای نمی گيرد.


محبوبيت شيرآلات فنری روز به روز افزايش پيدا می کند. با آگاهی از مزايا و معايب شيرآلات فنری در کنار قيمت شيرآلات می توان شيرآلات فنری مناسبی را انتخاب کرد. شيرآلات فنری، زيبا و کاربردی هستند و معمولاً چند حالت اسپری آب دارند. اما اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای کافی ندارد و يا علاقه ای به ارتفاع زياد علم شير ظرفشويی نداريد، شيرآلات فنردار انتخاب مناسبی برای شما نيست. با مطالعه راهنمای خرید شیر ظرفشویی می توانید با ویژگی انواع شیرآلات ظرفشویی آشنا شوید و با اطمینان مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.


استفاده از اين مقاله صرفا با لينک فعال مجاز است.



دسته بندی: دانستنی های شیر ظرفشویی بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
نیکان 3 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

ممنون از توضیحات خوبتون

captcha
ارسال نظر

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

راهنمای خرید و مقایسه انواع سینک ظرفشویی

شیرآلات دوکاره (دومنظوره) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

شیرآلات فنری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

شیر شاوری چیست؟ شیرآلات شلنگدار چه مزایا و معایبی دارند؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

آموزش تعمیر علمک شیر ظرفشویی، تعویض اورینگ و واشر و رفع نشتی

نظرات شما